Formació Emocional Infantil és un servei dedicat única i exclusivament al infant i l’adolescent.
Aquesta àrea incideix principalment en el desenvolupament personal propi i de relació cap als altres per millorar i engrandir la sensació de benestar. Es treballa holísticament per entrenar aspectes personals que porten a cada cas a créixer com a persones. D’entre molts dels ítems que es cultiven destaquen:
Consciència d’un mateix i autocontrol.
Ésser coneixedors d’un mateix, amb les fortaleses i debilitats, permet manejar-se més habilidosament. En conseqüència, permet ser més àgils en el poder de redirigir-nos.
Reconeixement, identificació i gestió de les emocions.
Les competències emocionals engloben un conjunt d’accions que permeten assolir un objectiu clar, regular les emocions i el comportament conseqüent.
Percepció, gestió i resolució de conflictes.
Els infants, en el seu dia a dia, experimenten situacions que són viscudes i actua des amb més o menys enginy. Des d’aquest ítem, és procura aprendre a actuar d’una manera neutre i assertiva, acceptada socialmen com a correcte.
Agilització de la intel·ligència interpersonal.
Les intel-ligència múltiples permeten trobar les capacitats innates pròpies dels infants i així crear una base estable i de confiança en un mateix.
Pràctica en les habilitats de vida.
Acostar-se a situacions diàries poc experimentades o amb relatiu èxit que mereixen una aproximació d’aprenentatge gradual i satisfactoria.
Acompliment de normes.
Sovint la vida accelerada, la relativitat dels límits, la mandra, la presa… ha portat a una acceptació de normes poc activa o escassa. Instaurar un ordre i uns límits ens els infants permet el seu acompliment.
L’acompanyament i guia en el curs del seu creixement allibera nervis i malestar.
Una sensació de comoditat ajustada a una distesa realitat és fonamental pel benestar dels menuts.
Som la mà que planta la llavor i, el seu esforç, la llum i l’aigua que els fa créixer!
